Wie is Marja

Dertig jaar geleden begon ik mijn carrière als orderloper bij een farmaceutische groothandel. Daar greep ik de mogelijkheid aan om door te groeien in de organisatie.

Omdat ik ervan overtuigd was dat de relatie tussen het management en de werkvloer beter kan, ben ik toegepaste bedrijfskunde gaan studeren. Ik wilde weten in hoeverre de theorie overeenkwam met de praktijk.

Waardering

Mensen op de werkvloer willen respect en waardering voor hun werk. Daar ontbreekt het vaak aan. Ik heb op verschillende afdelingen gewerkt, in kleine en grote bedrijven. Ook maakte ik diverse reorganisaties mee. Over hoe dat liep – en vooral: vaak onnodig misliep – bleef ik me verbazen.

En waarom gaat dat zo? Omdat het altijd zo wordt gedaan… Medewerkers voelen zich ondertussen lijdend voorwerp. De communicatie is slecht, vertrouwen verdwijnt, zwijgen loont. Ook zonder reorganisatie kan zo’n cultuur ontstaan. Ontzettend jammer, want als je naar je eigen medewerkers luistert, krijg je veel belangrijke informatie.

Dertig jaar werkervaring, feeling met de werkvloer én het management. Dat is wat ik te bieden heb. Met mijn praktijkgerichte aanpak kan ik organisaties bijsturen en weer helpen opbouwen. Ik analyseer scherp. Daardoor kan ik een organisatie in korte tijd doorgronden en de knelpunten vaststellen. Dit geldt zowel voor de processen als op menselijk vlak.

Oplossingen

U krijgt snel een helder beeld van wat er beter kan in uw bedrijf. Ik zorg voor oplossingen in plaats van dikke rapporten.

Door mijn feeling met de werkvloer weet ik de boodschap van het management te vertalen naar de medewerkers. Ik spreek de taal van zowel de werkvloer als van het management. Dit maakt dat ik veranderingen snel kan doorvoeren.

Hogere productiviteit

Helder Bedrijfsadvies levert u tijd, geld en tevreden mensen op. Respect en waardering vertaalt zich terug in betrokken medewerkers. Mensen die willen meedenken over de organisatie en inspelen op interne en externe veranderingen. Het uiteindelijke resultaat: zeer tevreden klanten